Celab Service- och supportavtal
Trygga er investering
Ni har visserligen redan gjort ett pålitligt val, men varför inte helt undvika krångel.
Som köpare av våra produkter utgår vi ifrån att kommunikationen är viktig för er. All nedtid är därmed kostsam, om inte till och med farlig. Med våra support- och serviceavtal minimerar ni just den, samtidigt som ni får en bättre överblick över era kostnader.
Med ett supportavtal får ni prioriterad tillgång till våra support-verktyg och -personal. Vi ger er den hjälp ni behöver, när ni behöver den. Vare sig ert ärende rör programmering, uppdateringar eller handhavande så finns våra erfarna tekniker till ert förfogande.
Vi kan också garantera att vi genomför en kloning av felande terminal inom en arbetsdag. Förutsatt att ni innehar särskilda utbytesenheter och prenumererar på vår fjärrprogrammeringstjänst.
Våra produkter har bland marknadens lägsta reklamationsgrad men är oturen ändå framme är det skönt att veta att man är garanterad den hjälp man behöver. Med vårt serviceavtal erhåller ni förutom fördelarna i supportavtalet även prioriterad (fri) service och förlängd fabriksgaranti. Allt för en så trygg investering som möjligt.
Med hjälp av Motorolas programvara Integrated Terminal Management (iTM) kan vi färdigställa programmeringsfiler lokalt som sedan skickas över internet och installeras direkt i era terminaler via en laddare med iTM-stöd*.
Ni behöver alltså bara placera radion i laddaren och vänta till programmeringen är färdig. Inget krångel med skapande och lagring av programmeringsfiler.
För att göra det så enkelt som möjligt säljer vi en komplett "programmeringsväska" innehållande dator med iTM-programvara samt utrustning för samtidig programmering av två bärbara och en mobil terminal.
* Tjänsten kräver en uppkopplad PC med iTM-programvara samt anslutet kablage/programmeringsfack.
Vi värnar om din integritet. Tryck här för att läsa om hur vi hanterar dina/era uppgifter.
SUPPORT | Utan avtal | Supportavtal | Serviceavtal |
Online | - | x | x |
Telefon (07:45-16:30) | ¤ | x | x |
E-post (07:45-16:30) | ¤ | x | x |
På plats (07:45-16:30) | ¤ | + | + |
UPPDATERINGAR | |||
Programvara | + | x | x |
Kundspecifika (kodunderlag/kodfil) | ¤ | + | + |
Kartor * (gäller Four:C Mobile) | + | x | x |
Fjärruppdateringar (gäller Four:C) | - | + | + |
SERVICE | |||
Garantitid (år) | 2 | 2 | 5 |
Inskick ** | ¤ | + | x (8) |
Fria returer | - | - | x |
På plats | ¤ | + | + |
Uppföljning av ärenden | - | x | x |
Kloning av defekt terminal *** | - | 8 | 8 |
MATERIAL | |||
Reservdelar | ¤ | + | x |
Förbrukningsmaterial | + | + | x |
UTBILDNING | |||
Ordinarie **** | ¤ | + (-10%) | + (-10%) |
Kundanpassad | - | + | + |
x | Ja | * | Kartuppdateringar är fria de första 36 månaderna. Därefter tillkommer kostnad. |
+ | Ja (kostnader tillkommer) | ** | Siffran avser antal timmar till avhjälpning påbörjas. |
¤ | I mån av tid/plats/tillgång (kostnader tillkommer) | *** | Siffran avser antal timmar till färdigställande (Kräver fjärrprogrammeringstjänst). |
- | Nej/Ej applicerbart | **** | Siffran i parantesen avser procent rabatt på listpris. |