VI UNDERLÄTTAR MÄNNISKORS ARBETE I SÅVÄL VARDAG SOM KRIS
Vi värnar om din integritet. Tryck här för att läsa om hur vi hanterar dina/era uppgifter.
Vi tillhandahåller skräddarsydda kommunikationslösningar för organisationer där sambandet är avgörande, för verksamhetens framgång eller medarbetarnas säkerhet.
Vid sådan ”verksamhetskritisk” kommunikation så rör det sig nästan uteslutande om lösningar baserade på kommunikationsradio, något som också varit vårt huvudsakliga fokus i snart fyrtio år.
Under åren har vi också utökat med kompetenser inom fler områden för att kunna leverera bättre helhetslösningar. Exempelvis utvecklar vi idag egna applikationer för att våra system skall ge användarna ytterligare möjligheter och stöd i sitt arbete.
Våra kommunikationslösningar utformas alltid efter er verksamhet och inget annat. Vi levererar lika gärna enstaka komradio som omfattande system, det beror helt på era unika behov, önskemål och målsättningar.
Våra kommunikationslösningar hanterar idag kommunikationen hos mängder av organisationer inom olika branscher. Alla har de dock en gemensam nämnare, de ställer höga krav på sin kommunikation.
Blåljus
Kollektivtrafik
Energi
Transport och logistik
Shipping och offshore
Försvar
Hamnar
Flygplatser
Industri
Kärnkraft
Vi värnar om din integritet. Tryck här för att läsa om hur vi hanterar dina/era uppgifter.
Vi utvecklar alltid våra lösningar på den mest lämpliga utrustningen från världsledande tillverkare. Vi har nära samarbeten med flera av de mest kända tillverkarna inom radiokommunikation. Bland annat företräder vi Motorola Solutions i Sverige och Danmark samt Grönland och Färöarna.
Celab Communications AB grundas i Kungälv av Bo och Lisbeth Sernvik.
ComRadioService i Uddevalla förvärvas.
Flytt till nya lokaler för att rymma den växande verksamheten.
Svenska Stornos Göteborgsfilial övertas efter konkursen.
Det nybyggda huvudkontoret invigs i Kungälv.
Den första egna produkten lanseras under varumärket Celia.
Systemförsäljningsavdelningen på Motorola övertas.
Dotterbolaget Celab Data bildas.
Leverans av det allra första kompletta TETRA-systemet.
Det första Ramavtalet för leveranser till RAKEL undertecknas.
Omsättningen passerar 100MKR för första gången.
BSAB i Stockholm förvärvas. Antalet anställda passerar 50.
Överlägset största kontraktet någonsin tecknas med FMV.
Celab nomineras till DI Gasell, som ett av Sveriges snabbast växande företag.
Celab expanderar till Danmark, inklusive Grönland och Färöarna.
Företaget fyller fyrtio år i september.
Vårt anseende är centralt för vår framgång och kundernas upplevda kvalitet utgör bedömningen av vår prestation. Förmågan att uppfylla deras förväntningar är alltså avgörande för vår framtid och vi måste därför ständigt utveckla värdet åt våra kunder.
Det gör vi genom att;
Vår direkta miljöpåverkan är relativt liten och vårt inflytande på vår indirekta miljöpåverkan begränsad. Vi skall därför ta extra ansvar för det vi har kontroll över och arbeta successivt mot att minimera vårt avtryck.
Det gör vi genom att;
Vårt sociala ansvar styrs i vår ”Code of conduct” som är baserad på våra grundvärderingar och styr oss i vårt arbete och i våra kontakter med omvärlden. Vi skall vara en föregångare och en förespråkare av socialt ansvarstagande, för att bidra till en trevligare arbetsplats, schysstare marknad, rättvisare samhälle och bättre värld. Det skall vi göra genom att leva enligt våra värderingar, agera enligt vår kod och verka för att våra affärspartners följer motsvarande policys, lagar, konventioner och etiska riktlinjer.
Vårt informationssäkerhetsarbete kretsar kring fyra huvudområden (ledord), Tillgänglighet, Tillförlitlighet, Skydd och Spårbarhet. För samtliga områden gäller att kontinuerligt utvärdera och utveckla arbete, rutiner och målsättningar för att garantera efterlevnad av gällande lagar, direktiv, standarder och best-practices avseende både metodik och teknik. Det innefattar också att tillse att berörda medarbetare alltid besitter den kunskapsnivå som krävs för att efterleva våra målsättningar.
Vårt arbetsmiljöarbete regleras i vår arbetsmiljöhandbok, som är framtagen av skyddsombud i samråd med företagsledning med grund i gällande lagstiftning på den plats arbetet utförs. Den består av policys, målsättningar, riskanalyser och handlingsplaner med syftet att tillse att våra medarbetare inte drabbas av fysisk eller psykisk ohälsa eller skada på grund av arbetet. Arbetet skall även bidra till att medarbetarna trivs och utvecklas både yrkesmässigt och som individer.
På vår arbetsplats innebär det bland annat att;
Följande försäljnings- och leveransvillkor gäller om inte annat skriftligen avtalats eller framgår av offert/ordererkännande.
Angivna priser är giltiga i 30 dagar.
Priser anges exklusive moms, kemikalieskatt och liknande externa avgifter och fraktkostnader.
Eventuella felaktigheter i orderbekräftelse skall uppmärksammas omgående efter mottagandet. I annat fall anses ordern godkänd.
Annullering kräver skriftlig överenskommelse. Om expediering av order påbörjats äger Celab Communications rätt att debitera beställaren för relaterade kostnader.
Angivna leveranstider är ungefärliga. Celab Communications godkänner inga leveransböter, viten eller skadeanspråk.
Enligt EXW (INCOTERMS).
Om planerad leverans ej kunnat genomföras äger Celab Communications rätt att debitera beställaren för ökade frakt- och lagerhållningskostnader.
Om leverans sker senare än tre (3) månader efter gemensamt accepterat leveransdatum äger Celab Communications rätt till valutajusteringar förutsatt att förseningen inte orsakats av Celab Communications eller enheter inom koncernen.
Retur kräver skriftlig överenskommelse och kan erbjudas inom 3 månader från leverans.
Vid kredit av godkänd retur äger Celab Communications rätt att ta ut returavgift om 20% av ordervärdet. För specialbyggda och/eller specialbeställda produkter erbjuds normalt inte retur.
30 dagar netto.
Om kreditprövning påvisar förhöjd risk kan Celab Communications kräva förskottsbetalning innan leverans.
Vid dröjsmål äger Celab Communications AB rätt att ta ut förseningsavgift och marknadsmässig dröjsmålsränta.
Äganderätten överförs till beställaren först när Celab Communications erhållit full betalning för levererat gods. Full betalning omfattar även förseningsavgifter och dröjsmålsränta.
12 månader fritt vår verkstad. Gäller ej batterier.
Reparationer utförs på av Celab anvisad serviceverkstad. Alla kostnader relaterade till leverans och returnering av defekta, reparerade eller utbytta delar ålägges beställaren.
Reparerade eller utbytta varor garanteras inom den ursprungliga garantiperioden.
Beställaren skall utan dröjsmål genomföra leverans- och funktionskontroll av mottagna varor. Om brister identifieras skall detta aviseras till Celab Communications omgående.
Celab Communications kan inte under några omständigheter hållas ansvariga för direkta eller indirekta skador som intäktsbortfall, stillestånd och utebliven vinst.
Celab Communications ansvarar inte för skada som uppkommer till följd av situationer som ligger utanför deras kontroll. Sådana situationer kan omfattar men är inte begränsade till lagbud, myndighets åtgärd, krigshändelse, strejk, lockout, bojkott, blockad eller annan liknande omständighet.
Information i marknadsmaterial som specifikationer, broschyrer och kataloger är inte avtalsmässigt bindande om de inte tydligt refererats till i offert, order eller avtal.